Baking with Nicole

Först måste jag berätta att promenaden runt sjön var inte alls behaglig. Som vi frös Carro och jag.. vinden var inte snäll mot oss, och snön gjorde ju inte saken mycket bättre. Men vi klarade oss runt sjön.. duktiga som vi är :)
Kvällen har däremot varit mycket trevligare.
Nicole och jag hade bestämt oss för att baka chocolate chip cookies.. american style! Började röra ihop degen nere i hennes rum. Receptet hade hon hittat på något amerikanskt chocolate chip- företags hemsida. Ner med massa krossad choklad i smeten och in i ugnen. Blev sååå bra. Degen var inte helt fel heller ;)
Efter bakandet gick vi upp till min lägenhet och fixade middag. Stekt ris.. låter skumt jag vet. Även detta ett amerikanskt recept. Blev mycket lyckat! Fräste lök och morötter i stekpannan, ner med kokt ris och lät detta steka en stund för att få gott krisp på det. Sen rörde vi ner kyckling, sojasås, majs och ägg. Delish!! Kommer hamna på min meny många fler gånger vill jag lova :)
Efter maten tog vi en runda till ica för att handla lite småsaker. Sen satte vi igång med nästa kaksmet haha. Skulle göra kakor som vi kunde kleta in med glasyren som Nicoles mamma skickat till henne. Halloween frosting ;)
Även dessa blev en hit. Sällan jag har kännt mig så duktig i köket faktiskt!
Efter att vi avslutat vårt bakande och var mätta efter all deg vi stoppat i oss så satte vi oss och tittade på grinchen... fick julkänsla under bakandet då vi lyssnade på jullåtar. Längtar till jul nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0