Dagen..

På dagens schema stod det "Övning i personlig hygien". Vi skulle alltså få lära oss, och öva på hur man till exempel bäddar en sjukhussäng, med en patient liggandes i den och hur man sköter en patients hygien. Vi fick alltså plocka med oss badkläder och ligga som patienter medans våra kompisar fick tvätta oss.. kändes ju aningen ovant och dumt haha.. men Frida lyckdes väl ganska bra tycker jag. Inte luktar jag i alla fall ;)
Efter övningen var jag ute och gick i skogen mad Hanna och Nesto. Gillar inte när det är fullt med lera..
Sen kom Hanna upp till min lägenhet och tiggde bulle och muffins som jag bakade igår när min kära mamma var här. Pratade precis med henne, och hon hade faktiskt tyckt de var mycket goda. Wohoo!!
Själv har jag ätit mat som mamma och pappa tog upp till mig.. kyckling med potatis och sås. Nog första gången jag äter brunsås och potatis sedan jag flyttae. Skulle aldrig laga det själv! Men det var väl gott :)
Ska snart ta bussen ner i stan. Ska hyra film med Frida ikväll.. Det är lite lyx i vardagen för en student.. att hyra film ;)
Blir nog roligt.
I morgon blir det party med amerikanarna och Frida :D Längtar redan!!
image121

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0