Hannas supergoda kyckling

Alla som känner mig borde av rubriken förstå att jag pratar om en annan Hanna. Själv skulle jag nog aldrig lyckas reda ut det där receptet om ingen visa mig hur man gjorde först!
Men nu tyckte jag att det var något av det godaste jag har ätit så jag tänker sprida det här receptet vidare..
Du behöver:
  • Kycklingfilé
  • Bacon
  • Creme fraiche
  • Mango chutney
  • Riven ost
  • Sourcream chips
Stek kyckling och bacon och lägg det i en form. Blanda creme fraichen med ganska mycket mango chutney. Lägg sedan detta över kycklingen och baconen och låt stå i ugnen en stund. Efter ca 5 min, ta ut formen igen och strö över den rivna osten och krossade chips. Låt stå i ugnen i ytterligare 5 min, eller tills osten smält.
Servera med ris eller liknande..
Sååå gott! Helt överväldigad haha.. kan bero på att jag brukar äta ganska enkla saker. Det här kändes ganska lyxigt faktiskt. Dessutom är det alltid trevligt att äta middag med några vänner :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0