Oh Pudas

Först ska jag kanske berätta att Pudas är en av de tre studentpubarna här i Växjö, öppet endast torsdagar. Stallarna och Sivans ligger ju här på campus, nära och bra, medans Pudas ligger på Seminarievägen.. dvs studentbostadsområdet nere i stan. Därför har det aldrig blivit av att jag åkt dit förut. Stan är ju sååå långt borta ;)
Men igår tog jag mig i kragen och satte mig på ettans buss och åkte dit för min premiärkväll på torsdag.
Laurel skulle möte mig men naturligtvis lyckades vi korsa varandra och jag irrade runt på seminarievägen en stund.. Måste jag förklara hur vidrigt jobbigt det är utan mobiltelefon. Hur klarade våra föräldrar av en mobillös ungdom?!
Aja, jag hittade till slut. Laurel och jag började förfesten i hennes korridorsrum. Snart var rummet överfullt.. av svenskar!! Kändes lite ovanligt där haha, jag är nästan alltid den enda svensken i närheten. Men det var riktigt roligt :)
Jag hade tjatat halva dagen, och visst hjälpte det.. Senare på kvällen dök även Danielle, Leah och de två Nicoles upp. YAY! Let's get this party started!
Halv elva drog vi vidare till Pudas. Runt hörnan av huset ;) Det visade sig vara nere i en källare. Riktigt fint ställe tyckte jag, men inte lika mycke folk som på campusställena tyvärr. Jag fick i alla fall en toppenkväll där. Det blev sjukt mycket dansande, speciellt för mig och Leah. Och när man dessutom lyckas sätta igång brandlarmet, halka i spilld öl och bli livrädd för låtsas spindlar.. kan det bli en bättre kväll? Mycket tveksamt.
Bussen hem på natten.. Vilket inte var det bästa på kvällen, och sen trillade jag utmattad ner i sängen och sov väldigt gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0