Welcome to the good life

Tänkte fylla detta inlägg med snack om mina kära utbytesstudentvänner. Ingen hemlighet att jag umgås en hel massa med amerikanare, och Juls såklart :) Visst är klasskamraterna fantastiskt roliga också.. men med utbytesstudenterna blir det helt annorlunda. Det är ju en förhållandevist kort vänskap (mest troligt) vi har framför oss, då de flesta av dem kommer åka hem nu redan till jul. Tiden de har här går till stor del ut på att festa och ha roligt.. jag passar in där ;) Men vi är faktiskt vänner utanför festandet också. Kommer gråta floder när de åker hem. Tack och lov stannar Juls och en av de två Nicole nästa termin också.
Jag uppskattar all tid man kan umgås med dem för man får ut så väldigt mycket under de stunderna som man aldrig kan få genom att bara umgås med svenskar. Ganska naturligt så har min engelska blivit mycket bättre än innan jag började här, nu skryter jag ofta om hur amerikansk jag låter haha. Jag har lärt mig en hel massa saker om usa och andra länder som jag inte skulle veta annars, dessutom har jag gratis boende på vissa ställen under min resa dit nästa sommar ;) Det bästa av allt är att det ibland känns som en lång resa man är på.. och jag tror jag behöver det. Alla svenskar jag umgås med här har ju varit iväg i flera månader och rest runt om i världen. Jag får nöja mig med att möta världen i Växjö ;)
Just look at us!!


Dessa fotona har jag stulit från Leahs facebook.. :)

Kommentarer
Postat av: Lia

finbilder :D

2007-11-08 @ 14:25:13
URL: http://hellolia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0