Middag och plugg

Middagen Danielle lagade till oss var den bästa på länge.
Blev först lite rädd när jag såg att hon skulle göra någon vegetarisk rätt med aubergine. Jag har ju som de flesta i min närhet vet varit sjukt kräsen i hela mitt liv, och aubergine är något jag inte vågat mig på tidigare och skulle förmodligen aldrig göra det heller om det var mamma som lagade. Men Danielles mat blev såå god. En gratäng med skivad aubergine, tomatsås och ost.  Yummie!! "Eggplant parmesan" var det engelska namnet för rätten! Det ska jag absolut härma och laga till mig själv någon gång.
Nu sitter jag i lägenheten och försöker plugga in alla de latinska namnen för kroppens ben och muskler. Känns som jag kan det.. men får nog rabbla orden ett par gånger till innan tentan i morgon. Det innebär en lååång natt och mest troligt en tidig morgon också. Har faktiskt hällt i mig en kopp kaffe för att råda bot på min trötthet. Jag som avskyr kaffe! Men det funkade.. Nu tillbaka till latinet!
Wish me luck!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0