Växjö såhär långt..

Har inte blivit något blaggande här precis. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig någonstans. Hoppas det blir bättre med det i fortsättningen i alla fall.
Jag har nu bott i Växjö i dryga 3 veckor. Det har varit otroligt händelserika veckor och jag har inte haft många lugna stunder här.
Första veckan blev det ju (inte helt oväntat) en väldans massa festande. Men så ska det ju vara när man har nollning. Vi skiftade mellan diverse skumma lekar och pimplande av alldeles för mycket alkoholhaltiga drycker, och gud så roligt vi hade det.
Lärde genast känna Hanna och Frida. De har väl också blivit de jag kommit närmast här, så långt hemifrån, än så länge. Men det finns ju så många fler fantastiskt trevliga personer som man garanterat kommer ha massor av roliga stunder tillsammans med här.
Nu är det ju inte så att första veckans festande bara avtog sådär plötsligt.. Utan vi har väl hållt tempot uppe ganska bra hittills. Sivans och Stallarna är uteställena här på campus, och väldigt roliga sådana också. Inte behöver man sakna gamla kära Tivoli här inte.
Sivans och Stallarna har i alla fall öppet tisdag, onsdag, fredag och lördag.. så har jag inget annat för mig så går jag gärna dit bara för att träffa nytt folk eller så.
Finns ju studentpuben Pudas också, men så långt som ner till stan orkar man ju inte åka när man har allt här på campus ändå. Man blir ganska lat här det kan man ju erkänna.
Nu sitter jag här och försöker få tag på Juls. Utbytesstudenten från Sydkorea som jag, utan tvekan, tror är en av världens roligaste tjejer. Aldrig en lugn stund med henne. Hoppas i alla fall på att hon ska sällskapa mig till Stallarna ikväll. Får cellskräck i min lilla lägenhet ju!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0